Szklanka zawsze pełna

Gdy producent napojów bezalkoholowych zaczął spotykać się ze zwiększającymi się poziomami niedostępności swoich produktów w sklepach, jego priorytetem stała się naprawa sytuacji. Poprosił zespół Roamler o pomoc w określeniu, które jednostki SKU wymagają szczególnej uwagi, gdzie i od kiedy. Roamler był wstanie dokładnie określić dane jednostki SKU wraz z ich czasem i lokalizacją. W ten sposób producent otrzymał najważniejsze spostrzeżenia umożliwiające mu dalszy rozwój.

Rozmrażanie kampanii nowych opakowań

Producent produktów mrożonych chciał uruchomić ważną kampanię ATL, aby w ten sposób przedstawić swoje nowe opakowania. Przed tym jednak zależało mu na upewnieniu się, że dystrybucja osiągnęła rentowny poziom.

Poprosił więc zespół Roamler o zbadanie obecności produktów z nowymi opakowaniami na rynku. Badając próbki ośmiu sprzedawców, stało się jasne, że niektóre przedmioty z nowej serii zostały przedstawione w niewystarczający sposób. Klient był w stanie opóźnić niektóre części kampanii.

Odpowiadając na aktualne warunki w sklepach, klient uniknął niepotrzebnych kosztów, a skoncentrowanie się na materiałach promocyjnych wraz z większą sprzedażą przyczyniło się do wzrostu ROI całej kampanii.

Zbliżenie na niski poziom dostępności

Producent napojów chciał dowiedzieć się, jak nowy plan rozmieszczenia wpływa na jego kategorię produktu. Na początek zlecił przeprowadzenie analizy dostępności towarów przed zmianami, aby następnie porównać ją z wynikami po wprowadzeniu zmian.

Przeprowadzając analizę, zespół Roamler w ciągu dwóch tygodni wykonał dokładne zdjęcia zbliżeniowe wszystkich pustych miejsc na półkach. Zdjęcia te następnie zostały przeanalizowane i zorganizowane w taki sposób, aby przedstawiały wymierne dane, tworząc jasny obraz dostępności produktu przed i po.

Zwiększenie sprzedaży kawy

Producent kawy regularnie organizował promocję opartą na ulotkach, która była jego ważnym elementem strategii sprzedaży. Zdecydował, że chce ocenić rentowność swoich działań, aby uzyskać informacje na temat ewentualnych aspektów, które wymagają poprawy.

Roamler był w stanie przedstawić spostrzeżenia na temat realizacji poszczególnych elementów kampanii promocyjnej, badając takie elementy, jak chociażby ogłaszanie promocji, drugie rozmieszczenie, czy dostępność produktu. Udało mu się także znaleźć słabsze punkty. Po otrzymaniu analizy klient mógł zacząć współpracować z detalistami, aby w ten sposób wzmocnić swoje działania produkcyjne, zwiększając jakość działań egzekucji z 6,2 na 8 punktów w czasie krótszym niż rok, dzięki czemu zapewnił sobie lepszą sprzedaż.

Podnoszenie IQ piwa

Wiodąca firma produkująca piwo wydawała nowy produkt, który miał się pojawiać w niewielkiej grupie wybranych sklepów. Firma chciała dowiedzieć się, jakie materiały promocyjne były przedstawiane w poszczególnych sklepach i jakie produkty pojawiały się na ich półkach. Podczas trwającej dziesięć tygodni promocji Roamler odbywał tygodniowe wizyty we wszystkich sklepach, zbierając dane i wykonując dowody w postaci fotografii.

Wykorzystując te dane, firma produkująca piwo mogła określić, które materiały promocyjne generowały największą sprzedaż. Tę wiedzę wykorzystała następnie w procesie podejmowania decyzji podczas wprowadzania produktu w sklepach w obrębie całego kraju.

Lokalne kontrole cen

Sprzedawca detaliczny ogłosił znaczną i długotrwałą promocję, która opierała się na obniżeniu cen jego 25 szybko sprzedających się produktów. Producent niektórych z nich chciał się dowiedzieć, w jaki sposób inni detaliści zareagują na tę strategię. Poprosił zespół Roamler o pomoc. Dwa razy w tygodniu przez miesiąc Roamler odwiedział różne sklepy, obejmując łącznie 15 sieci handlowych, raportując napotkane ceny i przedstawiając producentowi jasny obraz tego, w jaki sposób detaliści reagowali na nie oraz spostrzeżenia na temat wprowadzonej strategii.

Przekąski o półkę wyżej

Producent przekąsek był rozczarowany wynikami po wprowadzeniu nowego planu rozmieszczenia produktów na półkach. Aby zwiększyć wydajność, chciał uruchomić nowy plan działania oparty na rzeczywistych warunkach w sklepach.

Roamler odwiedził 95% sklepów detalicznych, aby zobaczyć, jak wygląda prawdziwa sytuacja w porównaniu z planem. Odkrył, że najszybciej sprzedające się produkty nie zostały umieszczone zgodnie z umową, przez co konsumenci mieli trudności ze znajdowaniem ich. Gdy zostało to skorygowane, producent osiągnął znaczny wzrost sprzedaży.

Miejsce na promocję

Producent poprosił Roamler o dowiedzenie się, jak dużo miejsca na półkach przyznawano jego marce oraz markom konkurencji ponownej promocji dotyczącej rozmieszczenia, aby w ten sposób zweryfikować swoje dane dotyczące sprzedaży.

Roamler odbył tygodoniowe wizyty w mniejszych i większych sklepach, gdzie wykonał zdjęcia określonych półek promocyjnych. Po każdej wizycie określał, która półka została przyznana danej marce i porównywał swoje spostrzeżeniami z sytuacją sprzed poprzednich tygodni. W ten sposób producent dowiedział się, w jaki sposób detaliści rozdzielają i przydzielają miejsca markom podczas trwania promocji. Wykorzystując te dane, producent był w stanie wraz z detalistami optymalnie dostosować przestrzeń półek swoich produktów.

Bezpośrednia inspekcja higieny w restauracji typu fast-food

Duża sieć restauracji typu fast-food zleciła zespołowi Roamler odwiedzenie swoich franczyzobiorców, aby zobaczyć, czy ich pracownicy dostosowują się do wysokich standardów i ocenić ogólny poziom higieny.

Roamler udał się do różnych lokali podlegających franczyzie i doświadczył bezpośredniej obsługi klienta. W tam samym czasie miał możliwość przyjrzenia się kwestiom związanym z higieną i wykonać dyskretne zdjęcia, którymi następnie podzielił się z dyrektorem sieci restauracji. W wyniku tych działań możliwa była poprawa warunków pracy i higieny.

Tajne akcje w celu zapewnienia skutecznej promocji

W ramach nowej strategii firmy, sieć sklepów odzieżowych zdecydowała się skupić na poziomie satysfakcji konsumenta. Aby ustalić, co trzeba poprawić, poprosiła Roamler o jakościowe i ilościowe określenie zaistniałej sytuacji.

Tajemniczy konsumenci z Roamler przeprowadzili wizyty w odpowiedniej liczbie lokali, udając klientów i zwracając uwagę na to, czy personel aktywnie angażował się w ich obsługę oraz miał aktualną wiedzę na temat trwających obecnie promocji. Spostrzeżenia zostały przekazane dyrektorowi, który następnie podzielił się nimi z franczyzobiorcami, włączając w to również lokalne poddawane bezpośredniej ocenie.

Monitoring elektroniczny podczas egzekucji zapasów

Duża firma sprzedająca sprzęt elektroniczny stanęła przed zadaniem monitorowania tysięcy sklepów w całej Europie. Dzięki dedykowanemu oprogramowaniu od Roamler, była w stanie otrzymywać aktualne i kompleksowe raporty na temat realizacji w sklepach i magazynach. Dane te okazały się dla niej bezcenne i umożliwiły ocenę przeprowadzanych kampanii.